Altijd groeien: extra kansen voor merken

Beeld van huisstijl onderdelen uitgestald op een bureau

Leer weer verleiden

Als doorgewinterde onderneming zijn jullie supertrots op wat het team de afgelopen periode heeft bereikt. Zoveel jaar geleden werd jullie product of dienst gelanceerd en vanaf het begin was iedereen enthousiast. En daarom ben je ook zo tevreden over je huisstijl. Destijds is er goed nagedacht over de juiste doelgroep en styling. Alles was strak verzorgd en perfect op orde. Zo goed zelfs, dat ook na uitbreiding de herkenbaarheid bleef en succes was het gevolg.

Goed, dat was toen. En nu is nu. We shoppen anders (via internet), kijken naar andere dingen (steeds vaker op een telefoon) en we houden van andere kleuren en stijlen (denk maar eens terug aan de ‘housebroek’).

De vraag is dus of jouw website nog wel bij deze tijd past? Of je huisstijl nog de juiste doelgroep trekt? En je klanten nog steeds worden verleid om te kopen? Nee? Grijp dan direct in met een snelle restyling of een uitgebreide rebranding

“Met goede techniek en slimme SEO verdien je snel je investering terug.”

Max Kapshtyk

IT & SEO specialist

Trek weer de aandacht

Als de aandacht voor je merk verslapt, moeten we ingrijpen. Gelukkig gaat dat makkelijk met een goede restyling. Want in tegenstelling tot een rebranding is een restyling veel minder ingrijpend: je houdt dezelfde doelgroep en dezelfde marketingstrategie. Wel passen we de huisstijl en alle overige vormgeving aan.

Vergelijk een restyling maar met een bezoek aan de kapper. Je haar wordt niet helemaal afgeknipt, maar het wordt wel bijgepunt, gekleurd en strak in model gezet. Zo zie je er direct jaren jonger uit en krijg je weer evenveel aandacht als 10 jaar geleden. Dat wil je toch ook voor je bedrijf?

10 tips om mee te beginnen

  • Breng alles in 1 lijn
  • Maak gebruik van modernere lettertypen
  • Vorm een frisser kleurenpalet
  • Voeg een heldere accentkleur toe
  • Gebruik recent en passend beeldmateriaal
  • Schrijf alsof je wil verkopen
  • Groepeer en link relevante informatie
  • Reorganiseer informatiestromen
  • Voeg moderne communicatievormen toe; denk aan video, animatie of infographics
  • Optimaliseer je verkooptraject

Onze laatste en beste tip

  • Laat het werk uitvoeren door een professioneel ontwerpbureau ;>). 

Alles nieuw of alles beter?

Wij meten en weten al jaren: verder bouwen op een sterk fundament geeft betere resultaten dan alles rigoureus omgooien. Dus voordat we een huisstijl of website veranderen, kijken we eerst naar de data. Items die minder goed aansluiten restylen we en zwakke plekken repareren we. Maar alles wat nog bruikbaar is, bewaren we. Zo blijft je merk herkenbaar, terwijl het tegelijk ook beter en sterker wordt.

Voor je website geldt hetzelfde: ook daar voeren we de technische verbeteringen doelgericht en dagelijks door. Op die manier wordt je website steeds een stukje sneller, klimt hij iedere dag hoger in Google en volgen de vele verkopen vanzelf. Alles voor een sterk en beter merk.

Contact met Studio Evers

Optin nieuwsbrief van Studio Evers

Ja! Ik meld me aan voor de nieuwsbrief

Bedankt voor je aanmelding!