GRAFISCH ONTWERP

Een eigen huisstijl laten maken, goed begin

Het idee is goud. En je hebt er onwijs veel zin in. Je kan niet wachten om te starten met je nieuwe onderneming.

Daarom laat je het liefst meteen een huisstijl maken en visitekaarten drukken. Zo kan je die tijdens het netwerken lekker uitdelen. Snel werken aan je naamsbekendheid!

Tenminste: dit advies wordt vaak gegeven en veel ondernemers doen het ook zo. Maar is het wel de slimste manier? Of kan het nóg slimmer? Straks een aantal praktische tips die je vertellen waarop je kunt letten bij de ontwikkeling van je merk.

“Een heldere unieke identiteit is de basis voor een perfect passende huisstijl.”

Melanie Nahar

Art director

Merk met eigen (huis)stijl 

De meeste bedrijven hebben allang niet meer dezelfde doelgroep als in het begin. Verschuivingen in de bedrijfsvoering zijn van invloed op de manier waarop je jezelf presenteert en de doelgroep die je wilt bereiken. En daar passen andere vormen, kleurbeelden en communicatie bij.

Kies je te snel voor een bepaalde huisstijl, dan zit je zomaar onbedoeld vast aan een vorm die niet aansluit bij de identiteit of doelgroep van je onderneming. Een goed idee dus, om extra aandacht te schenken aan je onderscheidend vermogen. Want een heldere unieke identiteit is de basis voor een perfect passende huisstijl.

Vergroot je kans op een goede start met eigen huisstijl

1. Ga er eens goed voor zitten en denk na over je product of dienst. Stel voor hoe je bedrijf eruit gaat zien. Wat is de kern, de identiteit van je onderneming en schrijf dat eens op. Daarna kun je jezelf makkelijker en met meer lef presenteren.
2. Waarschijnlijk ben je stiekem al begonnen met verkopen. Daarom heb je al een vermoeden wie je potentiële klantengroep is. En hoe je ze het beste overtuigt. Dat is goed, want het helpt bij het uitdenken van je eerste communicatie- en verkoopstrategie.
3. Verwacht altijd groei. Altijd. De komst van extra filialen of meerdere branches en producten zijn zaken waar je nu al over na moet denken. Nu heb je 1 product of dienst maar straks worden dat er meer. Hou dus bij het ontwerp van je logo alvast rekening met meerdere mogelijke (kleur-)varianten.
4. Denk alvast na over (toekomstige) bedrijfsprocessen. Deze zijn van invloed op al je grafische keuzes. Weet je nu al dat je straks fietskoeriers nodig hebt? Dan wil je dat hun fietsen en kleding ook bij het geheel passen. Of ga je later vooral naar beurzen en expo’s? Bedenk dan dat je logo ook op een beursstand, vlag of staande banier goed tot zijn recht moet komen.

Opvallen tussen het ondernemersgeweld?

Al deze punten dragen bij aan een betere start voor je onderneming. Goed over alles nagedacht? Zet ons aan het werk, dan maken wij het ultieme ontwerp. Twijfel je nog? Kom langs, dan spreken we alles samen nog eens goed door. Dan weet je zeker dat je niets belangrijks over het hoofd ziet. 

Voor grafisch ontwerp bel je met Evers

Wil je weten hoe ontwerp­studio Evers jouw bedrijf naar een hoger niveau brengt? Of jouw huisstijl en website geschikt zijn om te restylen? Wij geven je graag het juiste advies.

Bel naar Studio Evers Haarlem of stuur ons een mail

Optin nieuwsbrief van Studio Evers

Ja! Ik meld me aan voor de nieuwsbrief

Bedankt voor je aanmelding!