Beeld van computer met leeg winkelpand erop

Veel websites hebben 1 van deze 2 problemen: ze krijgen niet genoeg bezoekers, of ze verkopen te weinig. En als je eerlijk bent, misschien die van jou ook. Maar als jij niet genoeg bezoekers naar je website krijgt, moet je dan toch extra investeren in marketing? Want voor je gevoel heb je al genoeg geld eraan uitgegeven . . .

“Ja en nee”

Conventionele marketing bestaat uit het najagen van mensen die er alles aan doen om jou te ontwijken. Jij bestookt ze met telefoontjes, zij blokkeren je nummer. Jij stuurt mailings, zij activeren een spamfilter. Jij maakt een leuk reclamespotje, zij kijken Netflix. Jij adverteert via Google Adwords, zij installeren Adblocker. Jij propt je website vol met zoekwoorden, maar Google trapt er niet meer in.

Dus waarom doe je dat nog? Als je zo weinig bezoekers krijgt, waarom nog zoveel geld uitgeven aan achterhaalde vormen van marketing, wanneer het ook anders kan:

Stop met het najagen van klanten. Laat klanten naar jou komen.
Dat is de definitie van Content Marketing.

Ouderwetse vormen van reclame en marketing worden als storend ervaren. Een hinderlijke onderbreking van je favoriete televisieprogramma of een opdringerige tele-marketeer die net belt wanneer je zit te eten.

Maar als je mensen geeft waar ze naar zoeken, dan komen ze vanzelf naar je toe. Simpel toch? En wat willen klanten hebben? Informatie en kennis. En ze willen overtuigd worden. E-books, instructievideo’s, planning tools en blogs. Bedrijven die bloggen krijgen 55% meer bezoekers. Bloggen versterkt je autoriteit en vergroot het vertrouwen dat mensen in je hebben. Jouw blog, website en e-book breng je niet onder de aandacht met conventionele marketing, maar via social media, dan zie je pas echt resultaat.

Des te meer je geeft, des te meer je krijgt: “Helpful is the new viral.”

Heb je geen idee waar je moet beginnen, maar wil je wel het aantal bezoekers op je website verhogen? Laat ons je helpen met het uitwerken van je eigen Social Mediaplan.
Optin nieuwsbrief van Studio Evers

Ja! Ik meld me aan voor de nieuwsbrief

Bedankt voor je aanmelding!

Share This