Een jaarverslag wordt vaak gezien als een noodzakelijk kwaad. Maar toch is het een goed middel om relaties met potentiële investeerders te versterken. Alleen, hoe komt het jaarverslag van zijn stoffige imago af? Hoe zorg je ervoor dat het jaarverslag ook echt wordt gelezen?
Interactieve vormgeving
Wij hebben de oplossing: maak een jaarverslag dynamisch. Vaak zijn dit interactieve of klikbare PDF’s, maar je kunt er ook 3D fotografie, augmented reality en QR codes in verwerken. Of het hele jaarverslag online zetten en er relevante video’s of infographics in verwerken. Zo maak je een jaarverslag opeens veel prettiger om te lezen. Wel zo interessant voor oude én nieuwe investeerders.
Denk je na over het inzetten van interactieve pdf voor eigen jaarverslagen? Stuur ons een mail, dan bespreken samen alle mogelijkheden.
Het kan ook op een compleet andere manier interessanter gemaakt worden. Luchtverkeersleiding Nederland had een wel heel apart verzoek: hun jaarverslag met de uitstraling van het roddelblad Privé. En net als het roddelblad zelf werd dit jaarverslag belachelijk goed gelezen.